måndag 14 oktober 2013

Underbar huvtröja!

Målade upp en bild i huvudet av en huvtröja och kunde knappt vänta på att få sätta igång! 

Nu är den klar och jag är så nöjd! Det blev en tröja med luva, lappar på armbågarna, fickor i sidorna samt muddar i ärmslut och i nederkant.

Jag använde mig av 3 olika mönster från Ottobre samt gjorde några egna skjusteringar. Upptäckte i efterhand att den nog blev alldeles för lång, men det återstår att se när sonen får prova den. Annars får jag helt enkelt korta av den på något sätt! :) Det var första gången jag sydde fast en applikation av trikå och alltså första gången jag använde vliosefix och totally stable. Men det gick riktigt bra!

Älskar hur det randiga tyget matchar det med apor eftersom de har rödvitrandiga tröjor på sig. Det randiga tyget kommer från Jonic-textil och det med apor kommer från Ixat. Till detta använde jag brun muddväv från Rosa Huset.

Ska bli kul att låta sonen prova den. Slänger kanske in en livebild då som bonus! :)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar