onsdag 2 oktober 2013

Muddjeans - Återbruk

Sonen har börjat växa ur massor av byxor. Himla tur att jag sparat lite av mina gamla jeans och jeggings som numer är för stora! 

Här kommer ett par muddjeans jag sydde igår till sonen av ett par av mina jeggings. Jag använde samma mönster som på de muddjeans jag sydde förut då jag tycker de har bra passform på sonen. De är en blandning av två mönster från Ottobre, samt lite egna ändringar. 

Lapparna på benen fanns på de ursprungliga byxorna och jag försökte passa in dem bra på byxorna. Jag har även varit mer noggrann och stickat ner sömmen i grenen och på insidan av benen, jag sydde även dit en liten fuskgylfs söm. Till detta blev det svarta muddar av muddtyg från Jonic-textil. Midjemudden är förstärkt med ett resårband då jeanstyget blir ganska tungt och mudden inte orkar hålla dem uppe.

Ett billigt sätt att få nya byxor till barnen! Och det bästa av allt, han kan ha dem fast de alldeles för långa = lång livstid!

Blev riktigt nöjd faktiskt, trots att jag ser vissa saker jag kunnat gjort bättre så här i efterhand.. :)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar