torsdag 17 oktober 2013

2x slipover

Eller heter det pullover? :)

Fick en kul ide här i samband med att vi ska på dop och sonen ska vara lite uppklädd. Sydde nämligen ett par slipovers han kan ha antingen över en skjorta eller över en enfärgad tröja. 

För att göra dem ännu roligare sydde jag dit en stjärna på bröstet. Har verkligen fastnat för det här med applikationer nu när jag väl kommit på hur man gör! :)

Den gul/gröna är helt i tyger från Rosa Huset.

Den turkos/röda är i tyg från liandlo och muddväv från Jonic-textil. 

Jag utgick från ett tröjmönster från Ottobre och gjorde sedan några egna ändringar för att det skulle bli så som jag ville. Trots att jag gjort precis lika på båda så ser se ganska olika ut i muddarna. Detta beror på att den röda mudden är mycket mjukare än den gröna. 

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar