torsdag 17 oktober 2013

Tröja med ranglanärm och monster-applikation

Med tanke på min förtjusning i att sy applikationer så var jag sugen på att ge mig an ett svårare projekt. Eftersom sonen är inne i en period där monster spelar stor roll så tänkte jag att han skulle få sig ett snällt monster. 

Jag ritade upp mitt monster och klippte ut alla delar. Sedan strök jag fast alltihop med totally stable och vliosefix - vilket pill! Och så sydde jag fast alltihopa. Också pillrigt! Är riktigt nöjd med mina första applikation som inte bara bestod av raka linjer, men är helt säkert på att nästa kommer bli än bättre! :) själva monstret är i röd velour och även de svarta pupillerna är velour, vilket gjorde att monstret blev mysigt att känna på också!

Mitt svarta tyg räckte bara till en framsida så jag fick vara lite kreativ. Är egentligen inte så förtjust i svart på barnkläder, men tyckte att monstret skulle bli snyggast på en svart bakgrund. Piffade upp det hela med en prickig baksida och ärmar, röda lappar på armbågarna och gröna muddar. Monstret fick sig ett grönt kryss så att det gröna skulle tas upp även där. 

I slutändan tycker jag tröjan blev riktigt härlig! Dock är svart så otacksamt att fota så jag kan lova att den är snyggare i verkligheten! 

Det var så kul att göra ett eget motiv!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar