tisdag 15 oktober 2013

En vuxentröja!

Idag sydde jag ett första plagg till mig själv (förutom mössa förstås) i det underbara tyget med undulater från Ixat. Använde ett mönster från senaste Ottobre. Mina höfter är dock lite för breda för detta mönster, vilket jag upptäckte i efterhand och därför gjorde jag kilar i sidorna. Det hade dock blivit än bättre och jag gjort dem lite högre. Men, jag orkade helt enkelt inte sprätta ännu en gång och därför fick det vara. Som halsmudd använde jag en turkos trikå från Rosa Huset, samma som i kilarna.

Till nästa gång vet jag hur jag ska förändra mönstret för att det ska passa min kroppsform bättre, samt att jag nog ska göra en bandkantning i halsringningen istället.  

Är ändå nöjd med tanke på att det var första gången för mig att sy ett vuxenplagg, men det är så mycket roligare att sy barnkläder! De har inte konstiga former på kroppen man behöver anpassa efter, samt att det går åt mycket mindre tyg..

Men det var kul att prova iaf! :)

Och så till sist: en hemskt dålig livebild!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar