torsdag 26 september 2013

Tröja av merinoull

Tänkte att jag skulle sy ett eget underställ till sonen i år. Köpte därför hem merinoull, men eftersom de färger jag ville ha inte fanns i merinoull interlock så beställde jag en ribbad merinoull. (Understället skulle ju matcha fleecesetet jag sydde tidigare.) Tänker att det borde vara riktigt skönt att ha närmast kroppen. Är dock orolig att det lätt kan gå sönder, det känns ju lite tunnare och väääldigt töjbart!

Just det att det är så töjbart gjorde det väldigt svårt att sy i också. Någon som kan hjälpa mig med hur man ska tänka då man ställer in maskinen när man ska sy i väldigt stretching tyg? 

Nu blev tyget vågigt på vissa ställen. Inte särskilt snyggt, men funktionen finns ju där ändå. Det andra problemet jag stötte på var att tyget inte räckte även till byxor, så nu väntar jag på lite mer tyg! :) 

Gjorde även ett försök till att göra tröjan lite roligare genom dekorsömmar. Det blev väl helt ok, men också svårt med all strech. Med vågor och allt vad det är så blev tröjan inte riktigt som jag tänkt mig, himla synd!

Så småningom ska här bli ett helt underställ till vintern!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar