torsdag 26 september 2013

En gosig filt

Här hemma finns det någon som plötsligt har börjat älska att gosa in sig i filtar. Men alla babyfiltar sonen har här hemma är ju så små, han är ju ändå 2,5 år och behöver något större att gosa in sig i! :)

Därför sydde jag idag en filt åt honom, hann precis klart under tiden han sov idag. (Ibland är det inte så dumt med en vab-dag.) Den blev 1x1 meter, vilket blev alldeles lagom åt honom! 

Jag valde ett underbart tyg jag beställt från liandlo med cirkustema, och så röd velour på andra sidan. Velouren kommer från Jonic-textil. Så fick den sig en svart dekorsöm hela vägen runt om. 

Blev väldigt nöjd med slutresultatet, dock var det väldigt jobbigt att arbeta med så stora tygbitar och få filten jämn. Det blev helt ok ändå. Glömde då jag sydde ihop den att jag ville ha rundade hörn och fick göra det i efterhand. Alltid lär man sig nya "tänka på-saker" första gången man syr något! :)

Tror sonen godkände filten då han mös i soffan med den och sa "Jag ääälskar den här filten!" ;)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar