tisdag 10 september 2013

Sweetshirtbyxa med mudd

Provade ett nytt mönster från Ottobre på en muddbyxa med fickor. Tänkte att det inte skulle vara så krångligt - vilket det egentligen inte var heller - men innan jag hade sytt fel ett par gånger och innan jag förstod beskrivningen av fickorna ordentligt så tog det sin lilla tid. Då, när jag bara hade muddarna kvar att sy på så inser jag att jag vänt byxan fel när jag sydde ihop grenen. Jag hade alltså sytt byxbenen som gren och tvärtom. Så tröttsamt efter all möda med fickorna. Gjorde mitt bästa för att sprätta upp, klippa till och sy ihop en ny gren. Men det tog ju en del av tyget vilket bidrog till att grenhöjden blev väl låg och byxorna lite för tajta vid låren. Men, jag sydde klart dem och de fungerar att använda. Hade dock hoppats på ett bättre resultat efter all sömnadstid. 

Det positiva är att jag lärt mig mycket och att nästa par lär gå mycket snabbare att sy, samt att jag lär fundera mer än en gång innan jag syr ihop grenen på ett par byxor i framtiden! :)

Gjorde dem helbruna i sweetshirttyg från Stoff och Stil och muddväv från Rosa Huset. Midja med resår.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar