söndag 8 september 2013

Ett fleeceset

Nu när vintern närmar sig bestämde jag mig för att sy ett eget fleeceset till sonen. Jag hittade det fantastiska fleecetyget med trianglar hos Stoff och Stil men tyckte det blev lite mycket att ha båda delarna helmönstrade. Tog därför ett ljusblått fleecetyg från en filt jag hade hemma till byxorna. Jag hade målat upp en bild i huvudet av hur det skulle bli och det blev nästan bättre i verkligheten - hur ofta händer det!? :) 

Mönstren kommer från Ottobre och jag tog en storlek större än sonen har eftersom jag vill att han ska få bra med plats för kläder under. I luvan använde jag svart trikå, och kanterna och ärm/bensluten är svart muddväv, båda från Rosa Huset. Satte även fast en liten lapp i både jackan och byxorna så de går att namnmärka.

Nu fattas bara en dragkedja till jackan, hade ingen som passade hemma. Sen är setet så gott som klart!

Helnöjd, trots tråkiga mobilbilder! 

/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar