fredag 17 oktober 2014

Tigermössor

Blev totalt förälskad i det här tigertyget i strechcollage som jag köpte från Memba. Frågade sonen om han ville ha en tigermössa. Det ville han, med sin bokstav på. Och så skulle lillasyster ha en också!

Så fick det bli:
Men, det visade sig att det nya mönstret jag ritat åt honom blev för stort. Jag var ju så osäker på hur det skulle bli med strechcollage istället för Jersey. Så det fick bli en till. Tur han kan växa i den andra. 
Så fick jag även en beställning på tigermössor. En med en bokstav och så en babymössa. 
Dessa mössor är fodrade med en tunn ribbad merinoull, men den är tyvärr slut nu. Kanske att det kan räcka till något liten mössa. Bokstäverna är av skinnimitation. 

Härliga tigrar, tur jag har lite kvar! :)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar