fredag 22 november 2013

En julväst

Sydde häromkvällen en väst till sonen. Tänkte att den skulle få lite julkänsla, vilket jag tycker de underbara ekorrarna köpta hos Rosa Huset gav. Jag följde mönstret från Ottobre helt för en gångs skull och blev riktigt nöjd! Särskilt med mönsterpassningen på fickan! ;)

Den är kantad med röd muddväv från Rosa Huset och jag testade för första gången att sy med våffelsöm runt nedre kanten, vilket blev riktigt snyggt! När jag köpte de ljusgröna knapparna så undrade jag när jag någonsin skulle använda dem, men de passade så bra ihop med det gröna i tyget så det var ett lätt val. Dock insåg jag att en prymtång skulle vara ett bra inköp!

Med en vit skjorta under och svarta byxor blir det här sonens juloutfit. Kanske ska jag sy en liten fluga också!? :)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar